lördag 3 december 2011

Vänner

Vänner har man till olika saker, eller man har olika vänner för olika ändamål.
Mår vi dåligt har vi en vän, vill vi hitta på något roligt ringer vi en annan vän osv.
Vi har även vänner som följer oss hela livet och de som försvinner med tiden.
Vissa växer vi ifrån eller de oss. Andra slukar bara energi av en och de släpper man till slut.
Nya kommer under livets gång och i olika skeden i våra liv.

Tänker jag tillbaka så finns några få kvar som jag har kontakt med än i dag och myser när man gör sina återblickar och de minnen som finns. Nya vänner är spännande och passar oss perfekt just nu i livet, en del av dem kanske förblir nära genom resten av livet eller under en tid.

Många gånger kan jag ha nästan dåligt samvete för att jag inte har hört av mig på länge till någon.. men och andra sidan har inte den gjort det heller, varför ska då jag ha mitt dåliga samvete? Vi har väl haft annat för oss båda två. Andra hör av sig bara när de har problem själv men tycker att de har väldigt mycket att göra om du skulle behöva dem vid något trubbel. Dessa är energislukare och är inte något att hänga upp i julgranen! Jag har börjat att sortera bort sådana för att kunna överleva själv! Konstigt?, kanske. Men jag mår så mycket bättre ;)

3 kommentarer:

  1. Så sant så sant. Så är det absolut. Det finns vänner åsså finns det VÄNNER!!! Hoppas att du har haft en bra helg. Min har gått runt runt. Imorg är det jobb... :P
    Ha det så bra...vännen där på andra sidan skärmen <3

    SvaraRadera
  2. Ps...Vilken härlig bild. Me like...å längtar efter skoteråkning :)

    SvaraRadera
  3. Ja skoteråkning är en krydda för livet de!! Ja tänk vad skärmar kan göra :)

    SvaraRadera