torsdag 12 januari 2012

Mina barn och andras ungar....

Tänk ibland blir jag så förbannad på folk, eller besviken är väl det rätta ordet. Jag resonerar som så att mina barn kan göra lika mycket fel som alla andra barn. Ett av mina barn lekte med andra barn på en rast, olyckan var framme när de lekte och ett par glasögon fick en repa. Läraren ringde mig och talade om som det var att det var en ren olyckshändelse. Efter det har jag fått en helt annan uppfattning om hur en del andra föräldrar funkar, tyvärr. Lilla dottern för ringde nu ikväll till detta barn och frågade om de skulle vara med varandra efter skolan imorgon. De skulle ringa tillbaka efter ett tag, jag fick ett sms.. nej ...... Vill inte vara med ..... Imorgon. Snacka om att man kan läsa genom raderna. Förut såg meddelandena helt annorlunda ut. Usch jag blir så besviken. Nu måste jag försöka formulera om det så att inte min tjej blir helt förstörd. Stackars barn. Vi har fått saker förstörda om trasiga med under skoltid men aldrig straffat någon för det..Så olika man kan vara, vi är väl iinte fina nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar